Friday, January 25, 2013

Thank you so much abie!

Dari bulan lepas saya bising2 nak handbag baru. Mangsa saya adalah dia! HIM a.k.a MAF. Haha. Dia lah yang jadi mangsa saya merengek2 nak handbag baru. Padahal nak pegi Jakarta nie, boleh je beli. Tapi sebabkan lambat lagi, and hari2 kene tengok bag yang same, so saya pun hari2 membebel. Sian abie ittew. Ahaks. 
Satu hari nie masa balik keje, dia terus ajak lepak Mid Valley. Kiteorg memang slalu makan2 dulu before balik. So masa tengah makan, sebelah kedai makan tuh ada kedai POLO. Minggu lepas dah masuk dah, tp tgk2 je. Dia cakap dia suka beli loafer kat situ. Saya nie bukan jenis shopping yang kaw2. Beli kat sungei wang tuh pun dah okay janji selesa. The truth eh! So pada saya semua okay je. Hehe.

Tengah sedap menjamah makanan, tetiba abie ckp 
Abie: "Nanti pilih pape eh? Jangan cakap tanak or suruh b pilih. Kalau cakap cmtuh gak, kite kuar terus dari kedai tuh" 
Me: "Haaa. kalau macam tuh, baik dari awal tayah masuk. Sebab b mesti dah tau jawapan bb"
Abie: "Dah tau dah bb akan cakap cmtuh. Tp kene pilih jugak"

HAHAHAHA! Padan muka. Dah nak masuk 6tahun together, tapi saya still segan nk mintak pape dari dia. Segaaaaaaaan! Tak tau laa kenapa. Maybe pada saya, kalau nak beli bende mahal2 baik beli dengan duit sendiri sebab dengan duit sendiri baru laa kita tau hargai. Tapi malang betul nasib saya hari tu sebab kena paksa. -_______-

Masuk je kedai tuh, saya pun tengok2 laa baju kat situ. Boleh2 nak cari yang murah. Kalau ada je RM100+, terus saya tengok tempat lain. Haha. Mana ada baju yang murah kat POLO tuh weh! Ergh! Stress kejap saya. Si abie terus duduk kat sofa. Tak sampai 5 mnt, saya datang kat dia and ckp "Abieee~ Nak pilih yang mana nie? Bb tatau laa. (Senyum lebar sambil garu kepala)" Dia pun bangun and terus capai handbag. Laju betul dia buat pilihan. tak pikir panjang. Dia suruh saya try2 sikit and tgk dalam tuh besar ke tak? *Khazanah saya berlambak!* Hehe. Dia tanya harga and suruh orang kedai tuh letak kat cashier. :O 

Aiyoo. Mahal kot handbag tuh. Segan gila! And saya cakap thank you dari dekat depan tuh sampai laa ke dalam kete. Blergh! Hargai sangat2.Gila tak hargai? Kalau baju POLO biase dah RM100+, handbag dia? Haaaa. Mahal weh! Adeh! Masa tengah jalan nak ke kereta dia tanya "Suka tak?" HAHA! Soalan ape nie abie? -_______- Suka laa gila! Lepas je saya cakap suka, dia terus "Amin!"  Awwww. Thank you so much! Thank you! Thank you! Thank you! Haaa.

Dalam kereta je saya dah busy kalihkan barang2 dari handbag lama ke handbag baruuuuuuuu~ Wuhooooooo~

This is the bag guys! Lawa kan? Heee. 

Thank you again bie. Happy sangat2 dapat handbag baru. *shuffle2*. Hargai sangatt! Dia cakap nie hadia birthday last year sebab dia tak dapat beli pape masa tuh. So kire hadiah belated laa. Heee.

Next month nak belikan hadiah dia pulak. 29 February nie birthday dia. Pape pun, thank you so much MAF! :*

Assalamualaikum.


1 comment:

  1. cantik n dia macam tahu je ape yg awak suka..cintailah dia walaupon die xsetinggi mana asalkan die memahami diri kita walaupon die xdpt memberikan nye harini maybe eaok lusa dia akan bg n buat sesuatu yg awak bangga n suka..insyaallah..amin

    ReplyDelete